Pole pole, This is Africa

29 december 2018 - Bagamoyo, Tanzania

Hehe, liters zweet zijn we eraan kwijt, maar we zijn er. Geland, gestrand, geacclimatiseerd.

Alle drie de vluchten verliepen vlot. Inchecken op Nairobi Airport was een voorproefje van Afrikaanse efficiëntie. Een rij, twee vluchten en de bestemming fout aangegeven. But, we made it! En de bemanning glimlachte er vrolijk op los.

Een traktatie van zicht op de Kili, zorgde ervoor dat we even onze lege maag en slapeloos brein vergaten.

Aangekomen op Nyerere AirPort worstelden we ons door visum administratie. Dat het drie keer aanschuiven en twee uur zou duren, hadden we net niet verwacht. Maar... het lukte!

Als laatste kwamen we de luchthaven uit, dus onze chauffeur vinden was een makkie. De minibus doen rijden, dat was minder evident. No can do,de motor wilde niet starten. But... No worries, my friend is coming with cable. Yes Yes, soon. Euh...

Twee uur later zweetten we ons een weg door de files in Dar es Salaam. Geloof me, de Brusselse ring is er peanuts tegen! Murw geslagen door de hitte en de vermoeidheid, merkte ik er echter weinig van. Na twee uur rijden rolden we plakkend van het zweet en het stof het busje uit; recht het zwembad in.

Welcome in paradise!

Ware het niet dat er een zelfgeknutselde kerstboom staat, we zouden vergeten dat het kerstvakantie is. 31 graden in de schaduw!!

Om 19h30 hielden we het voor bekeken. De energie is op. Het vat is af. Ergens hoorde ik nog een oproep tot avondgebed en een huilende baby. Niets van dat alles hield me echter tegen om als een blok in te slapen onder ons muskietennet.

En dan zijn we uitgeslapen, klaar voor de eerste dag ontdekking. Met een lekker ontbijtje onder de palmbomen trakteren we ons op een goeie start.

Op naar de vismarkt! Visjes bakken op het strand, netten knopen, boten schuren. Het is me er een bedrijvigheid van jewelste!

Na een uur wordt het ons echter te warm. Op naar het zwembad! Blijkt dat we niet de enige zijn. Al snel speelt Noah met vier Zuid-Afrikaanse kindjes in het zwembad. Het wordt zo plezant dat lezende mensen een stoeltje verder van het zwembad opzoeken. Ach, het is vakantie!

En dan wil ik nu graag kokosrijst en curry!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Cathy Empain:
    29 december 2018
    Schitterend!!! Leuk jullie te kunnen volgen... slorp slorp alles in je op!! 😘😘😘
  2. De Nobele Isabelle:
    31 december 2018
    Fantastisch!!!! Je had schrijfster moeten worden. Gelukkig Nieuwjaar alvast. Ik zal een colaatje op jullie drinken :) Xxx